Metoda dynamiczna wg Osho zrewolucjonizowała sposób patrzenia na medytację na zachodzie. Osho stworzył metodę specjalnie dla osób z naszego kręgu kulturowego – zabieganych i nadaktywnych. Jest ona dedykowana zwłaszcza (choć nie tylko 😉 ) osobom, które mówią „Siedzenie nie jest dla mnie…”, „Ja się relaksuję, gdy coś robię”, „Jestem nadruchliwa, nie umiałabym usiedzieć w miejscu”, „Muszę ciągle coś robić…”.

Dlaczego warto skorzystać?
Bo jest to bardzo silna metoda, oparta o katharsis, dzięki której będziesz miał możliwość przeżyć niesamowitą przygodę z uwolnieniem własnych blokad psychicznych i zatorów w ciele, a na koniec poczuć błogość oraz efekty tego oczyszczenia.

Metoda dynamiczna wg Osho zrewolucjonizowała sposób patrzenia na medytację na zachodzie. Osho stworzył metodę specjalnie dla osób z naszego kręgu kulturowego – zabieganych i nadaktywnych. Jest ona dedykowana zwłaszcza osobom, które mówią „Siedzenie nie jest dla mnie…”, „Ja się relaksuję, gdy coś robię”, „Jestem nadruchliwa, nie umiałabym usiedzieć w miejscu”, „Muszę ciągle coś robić…”.
Dlaczego jest taka wyjątkowa?
Medytacja dynamiczna Osho składa się z 5 etapów, lecz z trzech zasadniczych części. Pierwsza z nich ma na celu „wytrącić nas z równowagi”, wybudzić i pobudzić do życia, do wyrzucenia z siebie wszelakich zastojów oraz psychicznych blokad. Pierwsza część to swego rodzaju katharsis – oczyszczenie. Druga, to medytacja właściwa, w którą jesteśmy w stanie łatwo wejść, właśnie dzięki pierwszej, dynamicznej fazie. Ostatnia faza, to radowanie się, świętowanie, które jest niczym nie skrępowanym tańcem, uczuciem swobody i lekkości.

Zajęcia prowadzone są najczęściej z zamkniętymi oczami, z chustą na oczach, dzięki czemu mamy możliwość uzyskania bardziej intymnej relacji z samym sobą i nie przejmować się otoczeniem. Pozwala to na jeszcze większe otworzenie się i uwolnienie z wewnętrznych więzów, które nas krępują. Zaleca się, aby przyjść na zajęcia z w miarę pustym żołądkiem i w luźnym stroju, ze względu na ich dynamiczny charakter ☺

Co zyskasz?

Przede wszystkim będziesz mógł spróbować czegoś innego, od potocznie rozumianej medytacji.
Jeżeli klasyczna medytacja w pozycji siedzącej Ci nie odpowiada, to jest to świetna okazja, aby wypróbować czegoś innego.
O pozytywnych skutkach medytacji można by wypisywać prace naukowe i książki, co zresztą ma miejsce ☺ Takimi głównymi zaletami, które możesz ujrzeć są: większy spokój wewnętrzny, opanowanie, świadomość siebie, swojego ciała i otoczenia, skuteczniejszy odpoczynek i regeneracja organizmu, wspomaganie w leczeniu chorób, a nawet im zapobieganie.
Ale przede wszystkim, medytacja daje Ci możliwość odzyskania kontroli nad swoim życiem.