Prowadzona sesja relaksacyjna, która jest także formą medytacji.

Yogę Nidrę nazywa się też ‘snem jogina’ lub ‘jogą snu psychicznego’. Prowadzi do rozluźnienia ciała, uspokojenia umysłu oraz  wewnętrznego wglądu poprzez wejście w obszar podświadomości i nadświadomości.

Sesja odbywa się w komfortowej pozycji leżącej. Poprzedza ją kilka łagodnych ćwiczeń fizycznych i koncentracyjnych. W stan nidry wchodzimy poprzez skupienie uwagi na ciele, oddechu i wizualizacjach. Ciało pozostaje odprężone, a umysł pasywny. Jedni w tej metodzie znajdują sposób na głęboki relaks, rozwijanie pamięci i kreatywności lub wyrównanie deficytów snu, dla innych z kolei jest to element ścieżki medytacyjnej.

Sesje relaksu są formą świadomego wypoczynku oraz rodzajem autoterapii. Niwelują skutki stresu, uwalniają od napięć w ciele, koją nerwy, ułatwiają wyciszenie i regenerację, przywracają właściwe wzorce oddechowe, usprawniają procesy myślowe i poprawiają samopoczucie. Na głębszym poziomie poszerzają samoświadomość, wspomagają inteligencję emocjonalną, uczą radzenia sobie ze stresującymi sytuacjami i uciążliwymi stanami psychofizycznymi na co dzień.