ŻURAWOWICZ LIDIA

MINDFULNESS

    MINDFULNESS – REDUKCJA STRESU

    MINDFULNESS – MEDYTACJA I COACHING

     

    Wykładowca akademicki, trener i coach Uważności/ Mindfulness. Od wielu lat praktykuje medytacje mindfulness, jest Certyfikowaną Nauczycielką Programu Redukcji Stresu opartej na Uważności /MBSR (Certyfikat IMA, Niemcy), prowadzi sesje coachingowe w podejściu mindfulness & zen coachingu. Regularnie uczestniczy w retreatach medytacyjnych a także sama organizuje i prowadzi medytacyjne weekendy Uważności. Prowadzi zajęcia i sesje Mindfulness-medytacje&coaching oraz sesje relaksacyjne – zarówno grupowe jak i indywidualne. Współpracuje z firmami, organizacjami, szkołami i uczelniami. Zafascynowana jest potencjałem, który tkwi w każdym z nas, ŻYCIEM TU I TERAZ, w pełni świadomym, akceptującym, życzliwym i empatycznym.

     

    WARSZTAT MINDFULNESS – REDUKCJA STRESU

    Podczas warsztatu będzie okazja by dowiedzieć się więcej o niezwykle popularnej w ostatnich latach praktyce uważności/mindfulness, o korzyściach jakie niesie ta praktyka oraz o Treningu Redukcji Stresu opartej na rozwoju uważności (MBSR). Będzie także czas na doświadczenie praktyki i na zadanie pytań oraz na krótką dyskusję.

    Mindfulness, czyli uważność to “sposób życia ujawniający delikatną i życzliwą pełnię, leżącą u podstaw naszego istnienia, nawet w chwilach wielkiego bólu, stresu i cierpienia.

    Jego podstawą jest proces kierowania otwartej, świadomej, życzliwej i nieosądzajacej uwagi na bieżącą chwilę, nieustannie, chwila po chwili. Uświadamianie sobie wszystkiego, co się wydarza, dokładnie wtedy, kiedy to się wydarza. Uświadamianie sobie wszelkich doznań i doświadczeń, pojawiających się w bieżącej chwili, jakiekolwiek by one nie były. (prof. J. Kabat-Zinn).

    Rozwijaniu uważności sprzyja praktyka medytacji, wyciszenia, wglądu, wewnętrznego dociekania oraz inne techniki treningu umysłu, rozwijania empatii, świadomości ciała, integrowania tego wszystkiego, co składa się na ludzkie doświadczenie.Regularna praktyka uważności pozwala nam na pełną obecność w naszym życiu, poprawia jego jakość i nasze związki z innymi.Dzięki temu, że jesteśmy w pełni obecni w teraźniejszości, uważność pozwala nam zauważyć i wyłączyć nawykowe, automatyczne reakcje emocjonalne na codzienne wydarzenia. Uważność zapewnia nam naukowo zbadane podejście, dzięki któremu kultywujemy wyrazistość, wgląd, empatię i zrozumienie.

    Praktyka uważności ma niezwykle pozytywny wpływ na funkcjonowanie naszego umysłu. Poprawia jakość naszego życia i zdrowia, uruchamiając nasze własne zasoby i potencjał wewnętrznyredukuje stres, sprzyja lepszemu samopoczuciu, regulacji emocjirównowadze psychicznej, a także zwiększonemu poczuciu szczęścia. Korzyści i efekty praktyki mindfulness są przedmiotem licznych badań naukowych prowadzonych na całym świecie. Badania neuropsychologiczne dowodzą, że już po 8 tygodniach praktykowania uważności zmianie ulegają struktury mózgu odpowiadające za zdolności do koncentrowania uwagi, odczuwanie empatii oraz samokontrolę emocjonalną. Jest ona skutecznym antidotum na niepokój, stres, depresję, wyczerpanie i rozdrażnienie: osoby regularnie medytujące są szczęśliwsze i bardziej zadowolone z życia.

    WARSZTAT MINDFULNESS – redukcja stresu – niedziela, godz. 13.30 – 15.00, sala 2.

     

    WARSZTAT PRAKTYKA MINDFULNESS – MEDYTACJA I COACHING

    Mindfulness – medytacja i coaching to warsztat rozwijający naszą uważność, empatię i samoświadomość. Będzie on okazją do praktyki różnych form medytacji mindfulness, a także do doświadczenia głębokiego słuchania w tzw. diadach coachingowych. Uważne słuchanie i dociekanie, w atmosferze akceptacji i nieosądzania, prowadzić może do głębokich wglądów i lepszego rozumienia procesów zachodzących w nas samych, a także do polepszenia komunikacji i relacji z innymi. Dzięki dociekaniu możemy dotrzeć do naszych najgłębszych zasobów oraz jakości, za którymi najbardziej tęsknimy.

    Wspólna praktyka medytacji uważności /mindfulness jest jak chwila zatrzymania w biegu życia. Pozwala nam spojrzeć na to, co dzieje się tu i teraz, zauważyć bogactwo chwili bieżącej i wszystko co się pojawia w jasnej soczewce uważności i życzliwości dla samych siebie.
    Jak mawia prof. J. Kabat-Zinn: „Uważność oznacza bycie skoncentrowanym w określony sposób: Świadomie – tu i teraz, bez wartościowania i osądzania. Ten rodzaj uwagi sprzyja czujności i wspiera jasność umysłu, jak również zdolność do akceptacji obecnej chwili taką, jaka jest. Uświadamia nam ona fakt, że nasze życie składa się z całego szeregu chwil. Jeśli większości z tych chwil nie przeżywamy w pełni – omija nas w naszym życiu to, co najcenniejsze, nie dostrzegamy bogactwa i głębi możliwości, które pomagają nam rozwijać się i zmieniać. Uważność jest prostą i jednocześnie nadzwyczaj skuteczną metodą, by włączyć się w nurt życia, odkryć w sobie mądrość i siły witalne”.

    Praktyka mindfulness przynosi nieocenione korzyści – zwiększone poczucie szczęścia, sensu i satysfakcji z życia, spokoju i równowagi wewnętrznej, większą kreatywność, zdrowsze relacje, redukcję stresu, skuteczniejsze radzenie sobie z bólem i chorobą a także z natłokiem myśli oraz z trudnymi emocjami i sytuacjami jakie niesie życie.

     

    WARSZTAT MINDFULNESS – medytacja i coaching – niedziela, godz. 15.30 – 17.00, sala 5.